Ogłoszenie

Ogłoszenie Module
Zwiń
No announcement yet.

Schematy elektryczne do modeli SR50/1, SR50, KR51/2 (oryg)

Page Title Module
Przenieś Usuń Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
Conversation Detail Module
Zwiń
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Schematy elektryczne do modeli SR50/1, SR50, KR51/2 (oryg)

    Witam.
    Postanowiłem odświeżyć temat instalacji elektrycznych do Simsona SR. Brakowało tutaj schematów do nowszych modeli z przełomu 1988/1989 roku (dokładnie od listopada 1988 roku), oznaczonych jako SR50/1 i wyposażonych w instalację 12V. Ich charkterystyczną cechą jest występowanie prostokątnych lamp kierunkowskazów i prostokątnej tylnej lampy. Opis modeli jest dostępny również na Wikipedii.

    Nowsze modele SR50/1:

    SR50/1 B (B4) : instalacja 12V, zapłon klasyczny, prostokątne kierunkowskazy i lampa tylna, światło pozycyjne w przedniej lampie, brak "mrugania" światłem drogowym, licznik zespolony

    SR50/1 C : instalacja 12V, zapłon bezstykowy (electronic), lampa przednia Halogenowa HS1, EWR, prostokątne kierunkowskazy i lampa tylna, światło pozycyjne w przedniej lampie, brak "mrugania" światłem drogowym, licznik zespolony

    SR50/1 C ohne dauerlicht : instalacja 12V, zapłon bezstykowy (electronic), lampa przednia Halogenowa HS1, EWR, prostokątne kierunkowskazy i lampa tylna, światło pozycyjne w przedniej lampie, brak "mrugania" światłem drogowym, licznik zespolony

    SR50/1 CE, SR80/1 CE : instalacja 12V, zapłon bezstykowy (electronic), lampa przednia Halogenowa HS1, EWR, rozrusznik elektryczny, prostokątne kierunkowskazy i lampa tylna, światło pozycyjne w przedniej lampie, brak "mrugania" światłem drogowym, licznik zespolony

    SR50/1 CE, SR80/1 CE ohne Dauerlicht : instalacja 12V, zapłon bezstykowy (electronic), lampa przednia Halogenowa HS1, EWR, rozrusznik elektryczny, prostokątne kierunkowskazy i lampa tylna, światło pozycyjne w przedniej lampie, brak "mrugania" światłem drogowym, licznik zespolony

    Uwaga.
    - Oznaczenie "ohne Dauerlicht" w modelach C i CE oznacza połączenie układu EWR w ten sposób, że światła świecą się tylko w pozycji 2 stacyjki. Zasilanie przedniej lampy jest połączone przez stacyjkę, zacisk 31c układu EWR jest połączony z masą.
    - Brak w.w. oznaczenia w modelach C i CE oznacza połączenie układu EWR w ten sposób, że na pozycji 1 światła się żarzą, a na pozycji 2 światła działają normalnie. Z tego powodu układ EWR mylnie nazywany jest "wzmacniaczem świateł". Zasilanie świateł jest połączone bezpośrednio, zacisk 31c układu EWR jest połączony ze stacyjką i w pozycji 2 stacyjki łączy się z masą. Stacyjka posiada 2 przewody brązowe połączone do jednego konektora.

    Starsze modele SR50:

    SR50 N : instalacja 6V, zapłon klasyczny, brak kierunkowskazów, okrągła lampa tylna, brak światła pozycyjnego w przedniej lampie, brak "mrugania" światłem drogowym, licznik okrągły, bez kontrolek, uproszczone przełączniki po obu stronach kierownicy, brak stacyjki, zamiast akumulatora zestaw 4 baterii R20; wersja uproszczona, rzadko występuje (produkcja przez jeden rok)

    SR50 B3 : instalacja 6V, zapłon klasyczny, okrągłe kierunkowskazy i lampa tylna, brak światła pozycyjnego w przedniej lampie, "mruganie" światłem drogowym, licznik okrągły, bez kontrolek

    SR50 B4 : instalacja 6V, zapłon klasyczny, okrągłe kierunkowskazy i lampa tylna, brak światła pozycyjnego w przedniej lampie, "mruganie" światłem drogowym, licznik zespolony

    SR50 C : instalacja 12V, zapłon elektroniczny, okrągłe kierunkowskazy i lampa tylna, brak światła pozycyjnego w przedniej lampie, "mruganie" światłem drogowym, licznik zespolony

    SR50 CE, SR80 CE : instalacja 12V, zapłon elektroniczny, okrągłe kierunkowskazy i lampa tylna, brak światła pozycyjnego w przedniej lampie, "mruganie" światłem drogowym, licznik zespolony, rozrusznik elektryczny.

    Nowsze wersje z lat 90:

    SR50/1 SR80/1 Gamma XCE PVL (mirror) - Gamma, wersja z rozrusznikiem elektrycznym i zapłonem PVL.

    SR50/1 SR80/1 Gamma XCE Vape - Gamma, wersja z rozrusznikiem elektrycznym i zapłonem Vape.

    Simson KR51/2:

    KR51/2 N : wersja z zapłonem klasycznym, 6V 25/25W. Składałem w takim instalację bez schematu

    KR51/2 L : wersja z zapłonem bezstykowym (electronic), 6V 35/35W

    Powyższe schematy zostały ściągnięte z internetu i umieszczone na serwerze mojej strony WWW. Za jakość schematów nie odpowiadam, dodatkowo zostały w miarę możliwości wyostrzone.

    UWAGA! Nie ma schematów do modeli po własnych przeróbkach, jak np. inne klosze lamp, instalacja 12V zamiast 6V, przerywacze bimetalowe, zastosowanie nieoryginalnych podzespołów itp. Są to oryginalne schematy elektryczne modeli które były seryjnie produkowane. W innych przypadkach należy zwrócić uwagę na różnice w poszczególnych wersjach instalacji elektrycznej i samemu pomyśleć.

    Oznaczenia kolorów:
    sw - Schwarz - czarny,
    rt - Rot - czerwony,
    gn - Grün - zielony,
    ws - Weiß - biały,
    ge - Gelb - zółty,
    gr - Grau - szary,
    bl - Blau - niebieski,
    br - Braun - brązowy.

    Kontrolki w liczniku:
    ¯arówki nie są opisane na schematach - oto znaczenie:
    - podświetlenie - przewód szaro-czewony ze stacyjki, masa na listwie licznika
    - światła drogowe - przewód biały z reflektora, masa na listwie licznika
    - kierunkowskazy - przewody czarno-zielony oraz czarno-biały
    - kontrolka luzu - przewody czarno-zółty oraz czarno-czerwony (czarno-niebieski wersje CE)
    Ostatnio edytowany przez BANANvanDYK; [ARG:4 UNDEFINED].

  • #2
    Witam.
    Uzupełniam temat o kabelkartki - kartki umieszczone pod złączami instalacji elektrycznej. Jako że ciężko było zeskanować oryginalne, ciemne kartki - udało mi się wykorzystać oryginał od SR 50 B, jest on podstawą do kartek modeli 50C, 50CE, 50/1B i nie są w najlepszej jakości. Do modeli 50/1C, 50/1CE wykonałem prawie wszystko od nowa. Jakby co, to jak znajdę czas to wszystko zrobię na cacy.
    Link do kartek

    Komentarz


    • #3
      Mam simsona z 1988 roku,zapłon na przerywacz i elba.
      Jaki schemat bedzie pasował?? Bo się na tym nie znam

      Komentarz


      • #4
        SR50 B4 albo SR50/1B. Popatrz uważnie na podzespoły w Twoim Simsonie i będziesz wiedział.

        Komentarz


        • #5
          Dzięki za pomoc. To razcej bedzie SR50/1B bo mam 12V

          Komentarz


          • #6
            Ja mam simka sr50/1 z 1994 roku ale nie mam zielonego pojęcia który schemat dopasować bo się na tym kompletnie nie znam pomóżcie....

            Komentarz


            • #7
              Popatrz wyżej na opisy schematów do SR50/1. Jeśli posiadasz zapłon PVL to niestety nie pomogę.

              Komentarz


              • #8
                Banan mam takie pytanko w sr-ce nie było postojówek ???

                Komentarz


                • #9
                  W SR 50/1 były światła pozycyjne w przedniej lampie zasilane z akumulatora, tylne z cewki. Jeśli chodzi Ci o trzecią pozycję stacyjki "postojowe' jak w S51 to w SR nie ma. Co ciekawe w S51/1 (po 88/89 roku) już świateł postojowych nie miały. Przypomnę że światło pozycyjne a światło postojowe to zupełnie co innego.
                  Ostatnio edytowany przez BANANvanDYK; [ARG:4 UNDEFINED].

                  Komentarz


                  • #10
                    Mam simka SR50/1 B. Mam zamiar go troche odnowić (lakier, opony, światła) i zrobić w nim elektryke, ponieważ tak wygląda że się płakać chce, podłączone jest bez aku, pali mi światła itd. i w związku z tym takie pytanie: czy mógłby ktoś z Was opisać mi dokładniej ten schemat? chodzi mi o to żeby ktoś zaznaczył na schemacie np. gdzie jest przerywacz do kierunków, stacyjka, czujnik stopu, czyli najlepiej wszystko prócz świateł Za pomoc byłbym bardzo wdzięczny. Jeżeli ktoś zrobiłby taki schemat prosiłbym przesłać na mojego maila: dobi92@o2.pl

                    Komentarz


                    • #11
                      Siema. Mam simka sr50 4 biegi. Instalacja 12v. długie, krótkie działaja, lampa tylnia tez działa tylko kierunki i licznik (w sensie, ze diody) nie są podłączone do aku. Który to będzie schemat? Wydaje mi sie ze to bedzie sr50C
                      Ostatnio edytowany przez mody.bb; [ARG:4 UNDEFINED].

                      Komentarz


                      • #12
                        Siema
                        mam simsona z roku 1990 elektryke 12-stke(raczej bo wszystkie zaroweczki mam takie) tylko ze nie wiem ktory to bedzie schemat prosze o pomoc jesli ktos chce mi pomoc niech pisze w temacie lub gg 6976258

                        EDIT: KUPILEM ORYGINALNE KABLE I CHCE JE ZAMONTOWAC

                        Komentarz


                        • #13
                          Myśle że masz ten co ja czyli SR50/1 B. U mnie na tabliczce pisze SR50/1 ale 50/1 B wydaje mi sie że jest do mojego i Twojego

                          Komentarz


                          • #14
                            Ja mam to:
                            instalacja 6V, zapłon klasyczny, okrągłe kierunkowskazy i lampa tylna, brak światła pozycyjnego w przedniej lampie, "mruganie" światłem drogowym, licznik okrągły, bez kontrolek.
                            Wychodzi na to że mam Sr50 B3, ale nie mam stacyjki tak jak w Sr50 N. Ale znów mam wejście na akumulator [takie dwie masy]. Jaki mam model?

                            Komentarz


                            • #15
                              A nie wiecie czy jak mam PVL to zamiast jakiegoś regulatora przeznaczonego specjalnie do tego zapłonu wystarczy mi Elba 12V? i pytanie czy z EWR też jakiś pożytek do tego PVL zrobie?
                              PS:to pilne.

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X