Ogłoszenie

Ogłoszenie Module
Zwiń
No announcement yet.

Oleje do mieszanki (2T)

Page Title Module
Przenieś Usuń Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
Conversation Detail Module
Zwiń
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Oleje do mieszanki (2T)

    Zamknąłem stare tematy z powodu występującego w nich syfu.
    Jaki olej do paliwa ?
    OLEJE

    W Polsce dostępne są powszechnie następujące oleje:
    • Lux 10 - niezalecany do Simsona, praktycznie już wcale niestosowany ze względu na brak dodatków uszlachetniających i jego niskie właściwości (API TA). Jest to czysta baza mineralna która nie przechodzi badañ jakości. Olej ten był również używany w silnikach czterosuwowych - klasa API SA - do 1960 roku, kiedy to wprowadzono lepszą klasę oleju (SB).
    • Mixol S - olej, który w czasach PRL był zalecany do Simsona, choć nie było innej alternatywy (w NRD stosowano "Hyzet" MZ 22, a na zachodzie stosowano wyższej klasy olej Castrol 2T). Obecnie olej ten nie jest wart polecenia, kupują go dziadki ponieważ sądzą że to jest jedyny olej do dwusuwa. Na zachodzie nikt od dawna nie produkuje olejów o klasie poniżej API TC, więc daje to do myślenia. Najważniejsze wady to niska klasa (API TA/TB) i pozostawianie nagaru w silniku oraz układzie wydechowym. Lanie go do skuterów skutecznie zapycha cały wydech (foto).
    • Orlen Semisynthetic 2T - półsyntetyczny olej, niewiele lepszy od Mixolu. Wprawdzie posiada wyższą klasę (API TC), ale na równi z nim można postawić oleje mineralne zachodnich producentów, np. Castrol 2T. Podobnie jak Mixol, pozostawia nagar, choć w nieco mniejszych ilościach. Nie polecam do skuterów - z praktyki serwisowej często widzę zajechane silniki po olejach tej klasy. U kolegi w Piaggio po miesiącu zatykało okno wydechowe w cylindrze.
    • Orlen Platinum Moto 2T - jedyny olej polskiego producenta, o którym mogę coś dobrego powiedzieć. Jest to wysokiej klasy olej półsyntetyczny (duża zawartość bazy syntetycznej), właściwościami zupełnie odbiegający od poprzedników. Olej nie jest barwiony, posiada charakterystyczny ostry zapach, w dotyku jest bardzo lepki. W wysokoobrotowych silnikach spala się dokładnie, nie pozostawiając nagaru i niebieskiego dymu. Dobrze chroni przed zużyciem. Sam przekonałem się na nim w 70/2, po 7500 km cylinder i tłok wyglądają tak, a tak po przebiegu 14500km. Obecnie po wymianie tłoka przebieg jaki zrobiłem bez wymiany pozostałych podzespołów to ponad 21500 km. Zaproponowałem stosowanie niego kilku osobom do skuterów i również potwierdzają moją opinię. Klasyfikacja JASO FC, ISO L-EGD. Do bardziej wysilonych cylindrów zalecam jednak użycie lepszych olejów zachodnich producentów, które w tej samej klasie mają jeszcze lepsze właściwości. Wady jakie zauważyłem, to pozostawianie cienkiej warstwy beżowego nagaru w komorze spalania oraz świecy (po większym przbiegu warto go usunąć z izolatora). Niezbyt duże ilości odkładają się w kanale wydechowym cylindra - jest to twardy lub lepki nagar. W wydechu po około 10000 km warstwa nagaru miała grubość ok. 1 mm - lecz to taki sam suchy beżowy nagar jak na tłoku, który przypomina pył i łatwo go usunąć.
    Inne oleje z którymi się spotkałem:
    • Agip Flash 2T (MIX 2T) - mineralny olej klasy API TC, niestety zbyt drogi a jakością klasyfikuje się pomiędzy olejami Mixol i Semisynthetic. W skuterach pozostawia nagar na świecy, silniku i kanale wydechowym. Bardzo mocno kopci na zimnym silniku.
    • Agip Tec 2T (City 2T) - bardzo dobry olej półsyntetyczny, zalecany do wielu skuterów produkcji włoskiej. Klasyfikacja API TC, JASO FC. Cechami fizycznymi można porównać do Platinum Moto 2T (barwa, zapach, lepkość).
    Oleje Addinol - produkty zalecane do Simsona:
    • Addinol Super MIX MZ 405 - wysokiej klasy olej mineralny, polecany szczególnie do klasycznych motocykli wyposażonych w mieszankowy system smarowania. Klasyfikacja API TC, JASO FB, ISO-L-EGB. Stosunek 1:50. Idealny do seryjnych silników Simsona, MZ, jak rówież i skuterów, mopedów.
    • Addinol Super 2T MZ 406 - wysokiej klasy olej półsyntetyczny o niskodymnej formule. Klasyfikacja API TC, JASO FC, ISO-L-EGD. Stosunek 1:50. Można stwierdzić że odpowiada on olejowi Platinum Moto 2T. Dobry do skuterów.
    • Addinol Super Synth 2T MZ 408 - w pełni syntetyczny olej przeznaczony do mocno obciążonych silników. Olej biodegradowalny. Stosunek 1:100. Klasyfikacja API TC (TC+), JASO FC, ISO-L-EGD. Dobry olej do naprawdę mocnych setów, jak również do wysilonych silników np. 125 cm3 2T
    • Addinol Super Bike Racing 2T - w pełni syntetyczny olej przeznaczony do mocno obciążonych silników. Przetestowany w motocrossie, zalecany do wyczynowych silników. Olej biodegradowalny. Stosunek 1:100. Klasyfikacja API TC (TC+), JASO FC, ISO-L-EGD
    Oczywiście znajdą się osoby które będą podważać w.w. opinie. Ja zapytam:
    • Jak długo jeździłeś na tym oleju?
    • Jak oceniasz działanie oleju?
    • Jak wyglądałby silnik po przejechaniu 25000 km od remontu?

    Dlaczego niemal wszystkie firmy produkujące obecnie motorowery zalecają użycie dobrej klasy olejów półsyntetycznych lub syntetycznych?
    • Olej zapewnia przede wszystkim dobre smarowanie i przedłuża znacznie okres eksploatacji do czasu remontu silnika.
    • Silnik produkuje znacznie mniej zanieczyszczeñ, nie kopci, poprawia pracę katalizatorów spalin.
    • Zmniejsza stopieñ odkładania się nagaru na świecy, tłoku, głowicy i układzie wydechowym. Ma to znaczenie ponieważ chroni przed spalaniem stukowym, zmniejsza ryzyko wystąpienia problemów z instalacją zapłonową oraz przede wszystkim chroni układ wydechowy który w obecnych czasach jest nierozbieralny.
    • W przypadku silników z wtryskiem bezpośrednim (ditech, purejet) stosowanie gorszych olejów może prowadzić do zakłóceñ w pracy silnika spowodowane tworzeniem się nagarów w komorze spalania.

    O co chodzi z klasami API, JASO, ISO?
    Jakiego oleju użyć w Simsonie? Radzę zwracać na klasyfikację JASO. Klasy API TC nie warto brać pod uwagę, ponieważ jest to koniec skali dla API, a każdy olej mineralny ją posiada.
    • JASO FB - dla seryjnych silników.
    • JASO FC - dla seryjnych, lekko i średnio przerobionych silników, w przypadku ostrzejszej jazdy.
    • JASO FD - dla bardzo przerobionych, wysokoobrotowych silników.


    Piszcie naprawdę sensowne wypowiedzi.
    Ostatnio edytowany przez BANANvanDYK; [ARG:4 UNDEFINED].

  • #2
    Pojawiły się opinie o gównianej jakości jakiegoś markowego oleju SYNTETYCZNEGO (mobil, albo Castrol - ale chyba Castrol) jakoby był bardzo rzadki, i "mało się kleił".

    Jeśli patrzeć pod takim kątem na olej, to mogę polecić w PE£NI SYNTETYCZNY olej SHELL'a - SHELL ADVANCE ULTRA 2T.

    Po przejechaniu dokłanie 410 km - dosyć ostro, bez oszczędzania, rysy po honowaniu były praktycznie takie same jak po szlifie. Tłok, jak inne części były wręcz "pokryte" warstewką mega klejącej warstwy, co dobrze świadczy o oleju.

    Komentarz


    • #3
      Orlen Platinum ¯ółty Moto 2T, moge powiedziec same dobre rzeczy o tym oleju, dobra lepkość dobre smarowanie mało dymu, mało nagaru, niema spadku mocy i lepiej simson wkreca sie na obroty a przy olejach typu mixol simson zasłabł i nie chciał sie szybko wkrecic na wieksze obroty. Olej Orlen Platinum ¯ółty Moto 2T kosztuje w granicach 25zł jest to cena moim zdaniem idealna dla simsona gdyż dostajemy olej z wyższej półki i nam simek potem sie szybciej nie psuje do kolejnego remontu silnika czyt, zużywa, Olej w 100% moge polecic do docierania jak i do jezdzenia, ten olej możemy rozpoznać po żółtej etykietce i o żółtym wygladzie płynu, czyt oleju.

      Przejechałem na tym oleju około 1000km i jest jak narazie dobrze, działanie oleju potwierdzam na prawidłowe jaki powinnien miec olej.

      dodałem od siebie co sadze o tym oleju z punktu widzenia uzytkownika tego oleju.
      Ostatnio edytowany przez Pyle; [ARG:4 UNDEFINED].

      Komentarz


      • #4
        ja moge polecić Castrol R2 wspaniały olej w pełni syntetyczny zostawia mało nagaru i silnik nie złużywa się tak bardzo i osiągi też ma niezłe porównując do innych olejów, lecz jedyna wada tego oleju to jego cena za litr około 45-47zł (a olej ,,lany z beczki ,, około 35zł) (docierając i przejechałem -praktycznie cały czas z przepustnicą do koñca otwartą i po przejechaniu 1200km cylinder i inne podzespoły typu wał, łożyska są w idealnym stanie tak jak nowe)
        ps. wiadomo każdy chwali swoje ale recenzje też są potrzebne.
        Ostatnio edytowany przez maciek111; [ARG:4 UNDEFINED].

        Komentarz


        • #5
          Czy może ktoś się wypowiedzieć na temat tego oleju???http://www.allegro.pl/item919710941_...ntetyk_1l.html bo u mnie na stacji paliwowej niema innego oprócz Semisynthetic i mixolu ;/Czy będzie on dobry do simsona??

          Komentarz


          • #6
            ja aktualnie poruszam się simsonem na tym oleju ,,Specjal 2T'' olej jest dobry moim zdaniem nie ma problemu z dymieniem. Stosuję mieszankę 1:40 i nie ma oznak oleju na koñcówce wydechu.
            to co zaobserwowałem to nie zostawia nagaru w kolanku bo głowicy nie zdejmowałem.
            Szczerze polecam ten olej

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez napiorek123 Zobacz posta
              ja aktualnie poruszam się simsonem na tym oleju ,,Specjal 2T'' olej jest dobry moim zdaniem nie ma problemu z dymieniem. Stosuję mieszankę 1:40 i nie ma oznak oleju na koñcówce wydechu.
              to co zaobserwowałem to nie zostawia nagaru w kolanku bo głowicy nie zdejmowałem.
              Szczerze polecam ten olej
              można powiedzieć cos o oleju jak zdejmiesz cylinder tak u mnie to jest olej na koñcówce bo to normalne w 2t ale ważne jak silnik wytrzymuje....

              Komentarz


              • #8
                Banan, co powiesz o oleju Castrol Actevo X-tra Scooter?

                Komentarz


                • #9
                  Niestety nie miałem bliskiego kontaktu z tym olejem więc nie mogę się za bardzo wypowiedzieć w tej sprawie. Według klasyfikacji jest to jeden z najlepszych olejów do 2T. Parę osób z forum go miało, m.in. Luken przy swoich pierwszych tuningowych sześćdziesiątkach.

                  Komentarz


                  • #10
                    Castrol Power1 Racing olej na którym się zawiodłem, zawsze jeździłem na nim i było wszystko git, teraz silnik po remoncie 300km temu, i zdarło pierścieñ (70/4 strojone na 10k, cyl 12500km przebiegu, pierścieñ z powłoką chromową z tomringu, tłok jedno-ring) po ściągnięciu głowicy na środku tłoka był nagar, reszt pokryta lepką warstewką.

                    Komentarz


                    • #11
                      Lacky, ja na nim jeżdże w DT. Wypaliłem go 1.5 butelki, zero nagaru, mało kopci W Simsonie wypaliłem go 1l i wszystko było ok.
                      Pozdr.

                      Komentarz


                      • #12
                        A co powiecie o tym oleju ??
                        http://www.allegro.pl/item974899055_...ny_1_litr.html

                        Czy się opłaca kupować, na dzieñ dzisiejszy mam wlany Mixol w Simsonie Dodam mam LeoVince

                        Komentarz


                        • #13
                          z tego co słyszałem olej ten w linku jest dobrym olejem. nie jeździj na mixolu jak masz LV bo będziesz miał nagar duży (w wydechu nie mówiąc o cylku..)

                          Komentarz


                          • #14
                            A co powiece na olej Husqvarna ??
                            Ja na takim jeżdżę... niby do piły

                            Komentarz


                            • #15
                              olej husgvarna bardzo dobry gdyż jest robiony pod piłę, która osiąga bardzo wysokie obroty

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X